Rozpoczęła się kolejna część kampanii społecznej #ZnamTeNumery, która zwraca uwagę na zagrożenia związane z użytkowaniem sztucznej inteligencji przez przestępców. Inicjatywa, współorganizowana przez Komendę Główną Policji oraz Telewizję Puls, skierowana jest głównie do seniorów oraz ich bliskich. W ramach kampanii przedstawiane są realia oszustw internetowych, a także sposoby, aby ich uniknąć. Oczekiwane efekty to wzrost świadomości wśród osób starszych o potencjalnych zagrożeniach w sieci.
Kampania #ZnamTeNumery dąży do edukacji seniorów poprzez innowacyjne podejście, łączące elementy zarówno informacyjne, jak i edukacyjne. Pierwszy etap dotyczący tematyki oszustw internetowych miał miejsce między 14 a 20 listopada, podczas którego użytkownicy odwiedzający specjalnie przygotowaną stronę byli kierowani do platformy zawierającej istotne informacje na temat unikania pułapek internetowych. Ten działanie edukacyjne miało na celu uświadomienie zagrożeń płynących z oszustw, a nie generowanie strachu.
Drugi etap kampanii, który rozpoczyna się 20 listopada br., przewiduje szerszą działalność Policji w zakresie informacyjno-edukacyjnym. W ramach tego etapu będą emitowane spoty i materiały graficzne opisujące metody działające oszustów oraz sposoby na zabezpieczenie się przed nimi. Inicjatywa cieszy się rosnącym zainteresowaniem, co potwierdza włączenie do akcji nowych partnerów, takich jak Poczta Polska czy Radia Pogoda, a także obecność kampanii w różnych mediach i miejscach publicznych.
Źródło: Policja Bełchatów
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery – seniorzy uczą się, jak chronić się przed oszustami
Zobacz Także